sobota, 20 lipca 2013

55 - zabawa blogowa

Już po raz drugi zostałam nominowana do zabawy blogowej. Tym razem przez Agnieszkę, której bardzo dziękuję. Wprawdzie nie lubię internetowych łańcuszków, ale ten jest ciekawy i przede wszystkim związany z książkami. To zaczynamy zabawę zatytułowaną:


Swoją drogą ciekawe, skąd taka nazwa, skoro odliczanie zaczyna się od 10. Dobra, już nie marudzę i przechodzę do meritum...

10 książek, które najbardziej mi się podobały:

  1. "Misery" Stephena Kinga
  2. "Pasjonat oczu" Sebastiana Fritzka 
  3. "I nie było już nikogo" ("Dziesięciu Murzynków") Agathy Christie
  4. "Kolekcjoner kości" Jeffery'ego Deavera
  5. "Oślepienie" Robina Cooka
  6. "Dolina trwogi" Arthura C. Doyle'a
  7. "Niespokojne kości" Melvina R. Starra
  8. "Domek z piernika" Carin Gerhardsen
  9. "Wywiad z wampirem" Anne Rice
  10. "I dusza moja" Michała Cetnarowskiego

9 książek, które mi się nie podobały:

  1. "Wariacje pocztowe" Kazimierza Brandysa
  2. "Historie maniaków" Romana Jaworskiego
  3. "Wojna polsko-ruska pod flagą biało-czerwoną" Doroty Masłowskiej
  4. "Kosmos" Witolda Gombrowicza
  5. "Dzieje jednego pocisku" Andrzeja Struga
  6. "Dzieci" Bolesława Prusa
  7. "Pan Tadeusz" Adama Mickiewicza
  8. "Zimny dzień w Raju" Steve'a Hamiltona
  9. "Forrest Gump" Winstona Grooma

8 blogów, które najczęściej odwiedzam:


Szkoda, że tylko tyle mogę wymienić :(

  1. W świecie słów - http://wswiecieslow.blogspot.com/ 
  2. Myśli i słowa wiatrem niesione - http://soy-como-el-viento.blogspot.com/ 
  3. Paragraf 22 i pół - http://lukkiluke.blogspot.com/ 
  4. Buszująca w książkach - http://wiedzma-czyta.blogspot.com/ 
  5. Subiektywnie o książkach - http://subiektywnie-o-ksiazkach.blogspot.com/ 
  6. Z kubkiem kawy... - http://kawacappuccino.blogspot.com/ 
  7. Co mnie ciekawi... - http://armalkolit.blogspot.com/ 
  8. Skrzatowisko - http://skrzatowisko.blogspot.com/

7 książek, które chcę przeczytać:

  1. "Egzorcysta" Williama Petera Bletty'ego
  2. "Z chirurgiczną precyzją" Błażeja Przygodzkiego
  3. "Statek śmierci" Yrsy Sigurðardóttir
  4. "Christine" Stephena Kinga
  5. "Rock-Mann" Wojciecha Manna
  6. całą "Komedię Ludzką" Honore'a de Balzaca (życia mi nie wystarczy)
  7. "Hrabia Monte Christo" Aleksandra Dumasa

6 powodów, by sięgnąć po książkę:

  1. Bo podobała mi się inna książka tego pisarza/pisarki
  2. Bo czytałam same pozytywne opinie
  3. Bo to dobry sposób, by oderwać się od problemów
  4. Bo muszę napisać recenzję
  5. Bo pożyczyłam od znajomych i kiedyś trzeba oddać ;)
  6. Bo czeka na półce już x lat

5 powodów, by nie sięgnąć po książkę:

  1. Bo są targi książki 
  2. Bo są targi motoryzacyjne
  3. Bo są inne ciekawe wydarzenia, z których można zrobić relację
  4. Bo okładka jest odpychająca
  5. Bo recenzje są niepochlebne
  6. Bo kiedyś trzeba mieć też czas na życie pozaksiążkowe
  7. Bo źle się czuję

4 miejsca, w których najlepiej się czyta:

  1. w łóżku - na siedząco, na leżąco i półsiedząco :P
  2. w tramwaju/autobusie/pociągu - tzw. czasoumilacz
  3. w kolejce na poczcie czy innych urzędach - tzw. zabijacz czasu
  4. w fotelu
Ostatnio czytam też w windzie, do tego już doszło. Dobrze, że mieszkam na 7. piętrze :P

3 autorów, na których książki czekasz zawsze za długo:


  1. Robin Cook
  2. Małgorzata Musierowicz
  3. Paulo Coelho

2 dobre ekranizacje:

  1. "Misery" - po jej obejrzeniu zapragnęłam przeczytać książkę
  2. "Forrest Gump" - film lepszy od książkowego oryginału

1 autor niesłusznie zapomniany:


Michał Choromański - kto z Was czytał "Zazdrość i medycynę"? ;)



I to na razie tyle. Do zabawy zachęcam każdego, szczególnie osoby z wymienionych przeze mnie blogów.





28 komentarzy:

  1. Pierwsze słyszę o "Zazdrości i medycynie" (chociaż pewnie bym usłyszała, gdybym za sobą już miała Dwudziestolecie międzywojenne z PWN-u). Właśnie przeczytałam opis i czuję, że mogłaby mi przypaść do gustu.
    Dziękuję za wyróżnienie :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czytałam na studiach "Zazdrość i medycynę". To sprawdź empirycznie, czy Ci się spodoba ;)

      Usuń
  2. "Dziesięciu Murzynków" to najlepszy kryminał Christie, który do tej pory czytałam. Polecam "Hrabiego Monte Christo" - rewelacyjna książka, pierwszy tom czytałam chyba ze trzy razy. :) Dzięki za wyróżnienie, zrobiło mi się bardzo miło.
    A nazwa 55 to pewnie dlatego, że jak się pododaje te wszystkie kategorie 10+9+8 itd. to wychodzi 55. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się. Muszę wreszcie opisać tę książkę, bo brakuje mi tej recenzji na moim blogu :P Do Hrabiego przymierzam się od lat i nie mam kiedy, ale wreszcie go dopadnę ;)
      Na to nie wpadłam. Ale polonistki tak mają, że nie lubią dodawać :P

      Usuń
  3. Właśnie Jagna mnie uprzedziła, bo miałam napisać skąd się wzięła cyfra 55:)
    Dziękuję Ci bardzo, że wzięłaś udział w zabawie!!
    Również często stojąc w jakiejś kolejce umilam sobie czas czytaniem. Wyciągam książkę i obserwuję, czy ludzie dziwnie się na mnie nie patrzą...
    "Egzorcystę" mam także uwzględnionego w swoich planach czytelniczych:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tylko ja taka niedoinformowana. Nigdzie nie znalazłam wyjaśnienia nazwy, stąd moje pytanie :P
      A ja jeszcze raz dziękuję za wyróżnienie :)
      Ja już przestałam zwracać uwagę, choć na poczcie ostatnio dziwnie patrzyli :P
      "Egzorcysta" czeka na półce do zrecenzowania, więc mam nadzieję, że niedługo się z nim zapoznam.

      Usuń
  4. Zazdrości i medycyny jeszcze nie czytałam, ale przymierzałam się do niej, jak szukałam książki do wyzwania. W końcu wzięłam co innego, ale kiedyś przeczytam. I widzę cechę wspólną: mnie też nie kręci pisanie Masłowskiej;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, może ją nawet opiszę. Myślę, że warto przeczytać tę książkę :) Musiałam przeczytać ją na zajęcia ze współczesnej. Jeśli polska literatura idzie w tym kierunku, to ja podziękuję. ;)

      Usuń
  5. Czytałem Choromańskiego, czytałem :] Ale żeby Gombrowicz i Masłowska w niepodobających się?:O

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gombrowicza nie trawię, jeszcze żaden autor mnie tak nie zmordował. Chyba "Ferdydurke" było najnormalniejsze. Czytałam też kilka innych jego dzieł na studiach i mi się nie podobały. Z kolei "Wojna polsko-ruska..." to tragedia. Może Masłowska inne książki ma lepsze, ale już raczej się do niej nie przekonam ;)

      Usuń
    2. W zasadzie między Gombro i Masłowską można wskazać pewne podobieństwa, więc chyba zrozumiałe, czemu oboje nie przypadli Ci do gustu ;)

      Usuń
    3. Nie wiem, czy Gombrowicz tak klął w swoich dziełach. Przynajmniej w żadnym nie trafiłam na wulgaryzmy. Dla mnie jest zbyt abstrakcyjny. Podobnie Witkacy :P

      Usuń
  6. Ja nawet nie słyszałam o "Zazdrości i medycynie" :D
    Czasoumilacz i zabija z czasu często stosuję ;) choć o czytaniu w windzie jeszcze nie słyszałam :D to musi chyba bardzo książka wciągnąć ;)
    Bardzo prawdziwy 5. i 6. powód, by sięgnąć po książkę ;)
    Też chcę przeczytać "Statek śmierci".
    Z twoich ulubionych czytałam tylko "Kolekcjonera kości" i Agathe...
    A teraz to, co najważniejsze - bardzo dziękuję za wyróżnienie! :) i chyba przyłączę się do zabawy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz nadrobić zaległości. Naprawdę fajna książka :)
      Wreszcie nie czuję się osamotniona w swoich czytelniczych zwyczajach :P Jednak jestem innowatorką, jeśli chodzi o czytanie w windzie. Zawsze mam książkę przy sobie, nawet jak idę do dziadków 2 bloki dalej. Za to nie mogę pojąć, jak można czytać na stojąco w tramwaju czy autobusie ;)
      Niestety na razie nie mam kiedy realizować pkt 5. i 6. :P
      Może "Statek śmierci" niedługo do mnie dotrze :)
      To czekam na Twojego posta z zabawą :)

      Usuń
  7. A ja tam lubię "Pana Tadeusza" :D Co do "Misery" na pierwszym miejscu w ulubionych, to popieram Cię gorąco i podpisuję się każdą częścią ciała ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobrze, każdemu podoba się co innego :) Przynajmniej w tym aspekcie się zgadzamy :)

      Usuń
  8. Film na podstawie książki Masłowskiej, również mi się nie podobał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nawet go nie oglądałam, skoro nie podobała mi się książka.

      Usuń
  9. A ja mam pytanie z gatunku nie książek: targi motoryzacyjne? :)
    kolodynska.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jestem ekspertem, ale uwielbiam zabytkowe oraz sportowe samochody. Przez 2 lata publikowałam nawet cykl wyjątkowych samochodów. Moja perełka to Plymouth Prowler, na który trafiłam w centrum Warszawy. Ostatnio byłam na targach Auto Nostalgia i teraz szykuję się na Verva Street Racing. Mam nadzieję, że dostanę akredytację :P

      Usuń
  10. Nie lubisz książkowego Foresta? Why?
    Zgadzam się, że film był lepszy, ale książka też mi się podobała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się ani trochę nie podobała. Pewnie dlatego, że obejrzałam najpierw film :P

      Usuń
  11. nie słyszałam o tej książce, ale poszukam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Miałem Ci wyjaśnić o co chodzi z tym 55, ale zauważyłem, że uprzedzili mnie już inni, więc będziesz się musiała obejść bez mojego wytłumaczenia :).

    Misery <3! Niezmiernie się cieszę, że to właśnie ona należy do Twoich ulubionych... i to jeszcze zajmuje pierwsze miejsce ;3!
    A na "Egzorcystę" już od dawna poluję. Najbardziej interesuje mnie ta najnowsza okładka z krwistoczerwonymi i wypukłymi zadrapaniami :P.

    Pozdrawiam ciepło :)!
    Melon

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do tej pory nie interesowały mnie żadne blogowe zabawy - stąd moje zacofanie. Ale powoli nadrabiam zaległości :P

      Filmowa adaptacja "Misery" zrobiła na mnie ogromne wrażenie, dlatego znalazła się na pierwszym miejscu. To za jej sprawą przeczytałam książkę.

      Właśnie mam w domu najnowsze wydanie, o którym piszesz. Lubię takie wypukłe lelementy na książkach. I mam nadzieję, że w tym tygodniu go przeczytam. A potem obejrzę film. Kto wie, może pokona "Misery" :P

      Usuń
    2. Na serio masz tego nowego "Egzorcystę"!? Aż kipię z zazdrości :D.

      Usuń
    3. Naprawdę, przysłali z wydawnictwa ;)

      Usuń

Po przeczytaniu wpisu zostaw swój ślad (bez adresu swojego bloga oraz kryptoreklam - będą usuwane!). Dziękujemy za każdy komentarz :)