sobota, 26 kwietnia 2014

Kryminalne zapowiedzi wydawnicze
[maj]

(Wpis bierze udział w konkursie dla Syndykalistów)

Postanowiłam zrobić pierwsze w historii mojego bloga zestawienie kryminalnych zapowiedzi wydawniczych.

Na początku muszę podkreślić, że lista jest całkowicie subiektywna, gdyż znalazły się niej książki, które chciałabym przeczytać, a najlepiej mieć w swojej kolekcji (z różnych względów). Są to powieści należące do serii oraz pojedyncze tytuły - autorów mi znanych i lubianych oraz nieznanych, którym chciałabym dać szansę.

Będzie to moje top 5 (kolejność nieprzypadkowa):


Rebis:



Przede wszystkim muszę zapoznać się z "Komórką" Robina Cooka. To jeden z moich ulubionych pisarzy, więc nawet nie wyobrażam sobie, bym nie przeczytała jego najnowszej książki. Thrillery medyczne to mój lubiony gatunek, dzięki nim uczę się czegoś nowego. A Robin Cook jest mistrzem w tym gatunku.

Szkoda tylko, że w jego najnowszej książce nie pojawi się para moich ulubionych patomorfologów - Laurie Montgomery i Jack Stapleton, których przygody poznałam z 10 powieści. Ale i tak zapowiada się ciekawa lektura.

Opis wydawcy:

Doktor George Wilson stawia pierwsze samodzielne kroki w zawodzie, który - jak się okazuje - stoi u progu przełomowej, rewolucyjnej zmiany: całkowitego przedefiniowania roli lekarza. Dzięki specjalnej aplikacji zwykły smartfon ma się stać osobistym lekarzem pierwszego kontaktu, który diagnozuje trafniej i leczy skuteczniej niż specjaliści z krwi i kości. Ów program nazywa się iDoc.

Pierwsze zderzenie George'a z tą niewiarygodną innowacją jest druzgocące. Pewnego ranka budzi się obok martwej narzeczonej: dziewczyna zmarła w nocy niedługo po tym, jak zadeklarowała chęć uczestnictwa w badaniach testowych iDoca. Niedługo potem umiera kilkoro pacjentów George'a. Wszyscy oni także testowali nowy program.

Czy to możliwe, że aplikację zaatakowali hakerzy, a amerykański rząd bierze udział w zbrodniczym procederze? Narażając na szwank swoje życie i karierę, George bez wytchnienia usiłuje dociec prawdy, świadom, że jeśli ma rację, rzesze ludzi znalazły się w śmiertelnym niebezpieczeństwie.

Data premiery: 20 maja 2014






Promic:


Jestem bardzo ciekawa "Śladu atramentu" Melvina R. Starra (nie Paula L. Maiera - na okładce jest błąd!). To trzecia powieść z cyklu o Hugh z Singelton (pozostałe to: "Niespokojne kości" i "W cieniu kaplicy"). Czytałam pierwszą część i zrobiła na mnie duże wrażenie, wprost byłam nią zachwycona (recenzja). Z drugą częścią zapoznam się wkrótce.

Akcja kryminałów Starra osadzona jest w średniowieczu, dzięki czemu można przenieść się o kilkaset lat, poczuć tamten klimat, podpatrzeć panujące zwyczaje. Można także zapoznać się ze stanem ówczesnej medycyny i metodami leczenia. Wszystko jest takie realne, jakby autor żył w tamtych czasach.

Opis wydawcy:

Kolejne, trzecie już spotkanie ze średniowiecznym medykiem, Hugh z Singelton.

John Wycliff, rektor Canterbury Hall, mistrz i przyjaciel Hugh, zostaje obrabowany. Łupem złodzieja pada 20 najcenniejszych ksiąg z biblioteki tego wybitnego uczonego. Kto dopuścił się tak niecnego postępku? Tylko Hugh może pomóc rozwikłać tę zagadkę. Na polecenie Lorda Gilberta wyrusza do Okfordu. Towarzyszy mu jego ukochana i Arthur, oddany służący lorda. Mroczne charaktery, ludzkie namiętności i żądza władzy… im bliżej rozwikłania tajemnicy, tym bardziej niebezpiecznie. Jednak dobro i miłość powinny ostatecznie zatriumfować.

Data premiery: początek maja 2014






Słowo/obraz terytoria:



Niecierpliwie czekam także na "Wybawienie" Jussiego Adlera Olsena. To trzecia powieść z cyklu Departament Q (poprzednie to: "Kobieta w klatce" i "Zabójcy bażantów"). Czytałam "Kobietę w klatce", która zrobiła na mnie spore wrażenie (recenzja). Z drugą częścią zapoznam się niebawem, gdyż stoi na półce.

Jestem ciekawa, jak Departament Q poradzi sobie z kolejnym wyzwaniem. Widzę, że śledztwa są coraz bardziej oryginalne.

Opis wydawcy:

W odległym zakątku Szkocji na posterunku policji w Wick przez długi czas na parapecie stała zapomniana butelka z ledwo czytelnym listem. Kiedy wiadomość w butelce w końcu trafia do kopenhaskiego Departamentu Q, zajmującego się sprawami szczególnej wagi, odsłaniają się przerażające zdarzenia z przeszłości. Carl Mørck i jego asystent Assad odkrywają, że wołanie o pomoc, napisane ludzką krwią, jest prawdopodobnie ostatnim znakiem życia dwóch chłopców, którzy wiele lat temu zostali uprowadzeni. Dlaczego rodzice nie zgłosili ich zaginięcia? Czy to możliwe, że jeszcze żyją? Nagle staje się jasne, że sprawca jest wciąż na wolności…

Trzeci tom bestsellerowej serii kryminałów o Departamencie Q, stworzonej przez duńskiego mistrza nordic noir.

Data premiery: 31 maja 2014






Muza:



Chciałabym zapoznać się z "Pochłaniaczem" Katarzyny Bondy. Twórczość tej pisarki kusi mnie od dłuższego czasu i wciąż obiecuję sobie, że nadrobię zaległości. I mam nadzieję, że tym razem się uda. Szczególnie, że Zygmunt Miłoszewski nazywa tę autorkę "królową polskiego kryminału". Chciałabym sprawdzić, czy rzeczywiście zasługuje na to miano.

Opis wydawcy:

Zima 1993. Tego samego dnia, w niejasnych okolicznościach, ginie nastoletnie rodzeństwo. Oba zgony policja kwalifikuje jako tragiczne, niezależne od siebie wypadki.

Data premiery: 21 maja 2014






Replika:



Chciałabym także przeczytać "Sąd ostateczny" Anny Klejzerowicz. Wprawdzie jeszcze nie zapoznałam się z żadną książką jej autorstwa, ale czytałam kilka pozytywnych opinii. Poza tym mam duże zaległości w polskich kryminałach, dlatego postanowiłam dać szansę tej pisarce. Przekonało mnie do tego także nazwisko głównego bohatera - Emil Żądło. Coś czuję, że będzie zabawnie.

Opis wydawcy:

Charyzmatyczny, obdarzony nieprzeciętną intuicją dziennikarz w pojedynku z naśladowcą Hansa Memlinga.

Emil Żądło, który zrezygnował z pracy w policji na rzecz dziennikarstwa, przeżywa kryzys. Kryzys wieloraki: związany z pracą, z brakiem natchnienia na nowy artykuł, z finansami, z uczuciami, z życiem w ogóle… Za ostatnie pieniądze kupuje alkohol i papierosy, nie ma siły wstać z łóżka i wziąć się w garść, a na dodatek jego była żona utrudnia mu kontakty z synem i męczy o zaległe alimenty.

Wszystko się zmienia, gdy któregoś razu w nocnym pubie spotyka córkę swojej starej sąsiadki, Dorotę. Młoda kobieta i jej narzeczony tej samej nocy zostają brutalnie zamordowani w niejasnych okolicznościach. Zaintrygowany Emil postanawia pomóc policji w śledztwie.

Data premiery: 6 maja 2014




Widzicie coś dla siebie?

37 komentarzy:

  1. Zdecydowanie muszę sięgnąć po książkę Katarzyny Bondy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czytałaś już coś jej autorstwa? Ja chciałbym przeczytać "Polskie morderczynie".

      Usuń
  2. "Sąd ostateczny" jeszcze dziś u mnie na blogu :) Świetny kryminał. Natomiast chciałabym poznać ,,Pochłaniacza'', bo brzmi ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie przeczytam Twoją opinię :) Tak, opis zachęcający ;)

      Usuń
  3. Pierwsze trzy pozycje strasznie mnie kuszą ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. "Wybawienie" i "Pochłaniacz" mnie intrygują.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że uda Ci się je przeczytać :)

      Usuń
  5. "Pochłaniacz" - czekam! :) P.S. Wreszcie wpadłam do "Wiernych czytelników". ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam nadzieję, że zdobędę "Pochłaniacza". Gratuluję :) I mam nadzieję, że już zostaniesz w tej elitarnej grupie ;)

      Usuń
  6. co najmniej 2 z tych książek są dla mnie i będę ich poszukiwać :) Cook to klasyka! uwielbiam jego książki :) Natomiast pani Bonda jest ostatnio bardzo popularna :) nie miałam jeszcze okazji czytać jej pozycji, ale "pochłaniacz" zapowiada się znakomicie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cook jest bezkonkurencyjny, dlatego znalazł się na pierwszym miejscu :) To prawda, Bonda jest popularna, dlatego chcę ją poznać :)

      Usuń
  7. "Pochłaniacz" wydaje się niezłą powieścią. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Na kryminał Cooka i Bondy na pewno się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dla mnie zdecydowanie Bonda:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bonda i Klejzerowicz to autorki których książki chce przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  11. "Ślady atramentu" brzmią bardzo ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinnaś przeczytać także "Niespokojne kości" oraz "W cieniu kaplicy" :)

      Usuń
  12. "Wybawienie" zapowiada się niezwykle ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Cooka i Pochłaniacza koniecznie muszę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten "Pochłaniacz" może być naprawdę dobry ;). I jeszcze to miano królowej polskiego kryminału, mmm :).

    Pozdrawiam :)!
    Melon

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że jest dobry, bo chcę go przeczytać ;)

      Usuń
  15. Taaa widzimy coś dla siebie, niestety, ale wszystkie pozycje:( taki los książkoholika:) Nawet nie wiedzialam, że nowy Hugh, medyk średniowieczny ukaże się. Świetnie, uwielbiam tę serię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś wiem na ten temat ;) Zobaczyłam niedawno na stronie wydawnictwa i już na niego poluję. Ja też uwielbiam tę serię :)

      Usuń
  16. Ale żeby na okładce był błąd!
    Ja wybieram "Komórkę" cenię medycynę i jej przejawy w życiu człowieka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo to zapowiedź, jak się ukaże książka, to na pewno będzie właściwy autor ;) Dobry wybór, thrillery medyczne Cooka są świetne :)

      Usuń
  17. "Ślad atramentu" muszę przeczytać :) uwielbiam tę serię :)

    OdpowiedzUsuń
  18. O, propozycja Promic i mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ponieważ postanowiłam czytać więcej polskich autorów, najbardziej interesują mnie Bonda i Klejzerowicz. Zwłaszcza opis tej pierwszej mocno mnie zaintrygował.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja postanowiłam czytać więcej polskich autorów kryminałów ;)

      Usuń

Po przeczytaniu wpisu zostaw swój ślad (bez adresu swojego bloga oraz kryptoreklam - będą usuwane!). Dziękujemy za każdy komentarz :)