niedziela, 13 października 2013

Nagrody Wielkiego Kalibru przyznane!

Wczoraj podczas uroczystej Gali wręczono Nagrody Wielkiego Kalibru za najlepszą polskojęzyczną powieść kryminalną lub sensacyjną. Zobaczcie, kto wygrał w tym roku.

W Jury Nagrody Wielkiego Kalibru zasiadali: Marcin Baran, Witold Bereś, Piotr Bratkowski, Marcin Maruta, prof. Zbigniew Mikołejko, Janina Paradowska, Marcin Sendecki oraz Grzegorz Sowula. Uroczystość odbyła się w restauracji Mleczarnia, a poprowadził ją Irek Grin.

Honorową Nagrodę Wielkiego Kalibru otrzymał amerykański pisarz Walter Mosley (w środku) - za całokształt twórczości.

Fot. Weronika Trzeciak

Nagrodę Czytelników Wielkiego Kalibru, przyznaną w tym roku po raz pierwszy, otrzymał Marcin Wroński (po lewej) - za książkę "Skrzydlata trumna".

Fot. Weronika Trzeciak

Nagrodę za debiut, ufundowaną przez Janinę Paradowską, otrzymał PM Nowak (Paweł Marcin), za książkę "Ani żadnej rzeczy".

Fot. Weronika Trzeciak

Nagrodę Wielkiego Kalibru zdobyła Marta Guzowska - za książkę "Ofiara Polikseny". Statuetkę wręczyła Janina Paradowska. Warto wspomnieć, że Marta Guzowska uczestniczyła w warsztatach literackich, organizowanych w ramach Międzynarodowego Festiwalu Kryminału.

Fot. Weronika Trzeciak

Po częściej oficjalnej przyszedł czas na bankiet, na którym nie zabrakło różnorodnych przystawek, pysznych ciast oraz owoców. Impreza trwała do białego rana - były także tańce.

Całą fotorelację możecie zobaczyć tutaj.

18 komentarzy:

  1. Ciszy mnie fakt zdobycia nagrody przez Martę Guzowską, super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeszcze nie czytałam Jej książki, ale mam nadzieję, że wkrótce to nadrobię :)

      Usuń
  2. Cieszę się z nagrody PM Nowaka i mam nadzieję, że wkrótce pojawi się jego kolejna książka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznaję, że nie czytałam Jego książki, ale skoro znalazł się w czołówce, to znaczy, że musi być dobra :)

      Usuń
  3. Oj, nie czytałam książki Guzowskiej, ani powieści Wrońskiego. Czas nadrobić!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie czytałam żadnej z nominowanych książek, ale chciałabym się z nimi zapoznać. Udało mi się nawet zdobyć "Zanim znowu zabiję" Mariusza Czubaja oraz "Diabeł w błękitnej sukience" Waltera Mosleya z podpisami autorów :)

      Usuń
  4. Szczególnie cieszy mnie nagroda czytelników, która otrzymał Marcin Wroński ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że niedługo zapoznam się z twórczością tego autora :)

      Usuń
  5. No i wiem, jakie powieści kryminalne będę czytała! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. ooo! kolejne nazwiska! dobrze moja lista polskich autorów się poszerza;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja też. Najbardziej chciałabym poznać książki Zygmunta Miłoszewskiego, dwukrotnego laureata Nagrody Wielkiego Kalibru :)

      Usuń
  7. Z wymienionych znam tylko PM Nowaka, a i tak tylko ze "słyszenia" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie czytałam dotychczas żadnej ich książki. Ale udało mi się zdobyć książkę Waltera Mosleya z autografem :)

      Usuń
  8. Czeka nas masa ciekawych lektur. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nazwiska laureatów aż do tej pory nie były mi znane, ale na pewno się to zmieni ;)
    Szkoda, że nie udało mi się jakoś wkręcić na tę galę :P
    A pomysł z Aleją Gwiazd oby wyszedł...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kojarzyłam Wrońskiego i PM Nowaka. Ale nic nie czytałam. Mam nadzieję, że szybko zrobią Aleję Gwiazd :)

      Usuń

Po przeczytaniu wpisu zostaw swój ślad (bez adresu swojego bloga oraz kryptoreklam - będą usuwane!). Dziękujemy za każdy komentarz :)