niedziela, 17 maja 2015

Warszawskie Targi Książki 2015 - dzień czwarty

W niedzielę, podczas czwartego dnia targów, można było spotkać się z polskimi pisarzami. Wśród nich byli m.in. Jacek Cygan, Krzysztof Kowalewski i Szymon Hołownia.

Dziś na targach towarzyszyła mi mama, gdyż wykorzystałam Ją do pomocy przy wymianie książek. Niestety na widok mojego aparatu ma strach w oczach i najchętniej przekazałaby rolę fotografa jakiejkolwiek innej osobie. Mimo tych przeciwności losu, udało mi się zrobić sobie zdjęcie z kilkoma autorami i zdobyć kilka autografów. Jakich autorów poprosiłam o wspólną fotkę?

Joanna M. Chmielewska, autorka powieści obyczajowych. Do tej pory czytałam dwie Jej książki - "Karminowy szal" (recenzja) oraz "Mąż zastępczy" (recenzja). A wczoraj zdobyłam autograf na najnowszym nabytku - "Poduszka w różowe słonie".

Fot. Natalia (moim aparatem)

Jacek Cygan, jeden z najpopularniejszych polskich tekściarzy, niedawno napisał książkę "Życie jest piosenką", którą czytałam (recenzja). Byłam także na spektaklu "Cygan w Polskim. Życie jest piosenką" (recenzja), po którym składał autografy, ale nie miałam wtedy ze sobą książki. I wreszcie udało mi się ją podpisać oraz zrobić sobie zdjęcie z autorem. Przyznałam, że bardzo mi się książka podobała i że byłam na sztuce z Jego udziałem. I podobno mnie kojarzy ;)

Fot. Nieznajomy z kolejki (moim aparatem)

Mariusz Zielke, autor powieści kryminalnych. Jak na razie czytałam jedynie "Easylog" (recenzja). A dziś zaniosłam do podpisu "Twardzielkę", która dopiero przede mną. Ku mojemu zaskoczeniu, autor powiedział, że mnie pamięta z zeszłego roku. To miłe :)

Fot. moja Mama

Szymon Hołownia, dziennikarz i publicysta. Udało mi się zdobyć na wymianie książkę "Bóg, kasa i rock'n'roll" i spontanicznie zdobyć autograf. Teraz tylko pozostaje upolować Marcina Prokopa :P

Fot. Nieznajomy z kolejki


Zygmunt Miłoszewski, autor powieści kryminalnych. Na razie czytałam jedynie "Uwikłanie" (recenzja), ale mam też w domu "Ziarno prawdy". Niedawno udało mi się upolować "Domofon", na którym zdobyłam autograf.

Fot. Nieznajomy z kolejki

Krzysztof Kowalewski, jeden z najpopularniejszych polskich aktorów. Niedawno wraz z Juliuszem Ćwieluchem wydał książkę "Taka zabawna historia" (recenzja). Udało mi się zdobyć autografy oraz zrobić sobie zdjęcie. Przyznałam, że książka bardzo mi się podobała i że Kowalewski potrafi ciekawie opowiadać. Jednak autor uznał, że to zasługa Juliusza Ćwielucha, który jest magikiem słowa.

Fot. moja Mama

Joanna Opiat-Bojarska, autorka powieści kryminalnych. Czytałam dwie Jej książki - "Gdzie jesteś Leno?" (recenzja) oraz "Koneser" (recenzja). Podyskutowałyśmy chwilę o "Koneserze". Autorka zdradziła także że pisze kolejną część, jednak nie zdradziła jej tytułu. Byłam także miło zaskoczona, że autorka kojarzy mojego bloga, czytała recenzję i widziała stosik książek do podpisu na dziś :)

Fot. zawodowy fotograf (moim aparatem)

Jacek Melchior, krytyk teatralny i autor m.in powieści "Regina zamyka drzwi". Jeszcze nie czytałam, ale niedługo to się zmieni. Autor uprzedził mnie, że to smutna powieść, ale nie przestraszyło mnie to ;)

Fot. moja Mama

Uczestniczyłam także w wymianie książek "Z półki na półkę" zorganizowanej przez portal Lubimyczytac.pl. Oto stosik moich zdobyczy:

Fot. Weronika Trzeciak
Od góry:
  1. "Małżeństwo po raz pierwszy" Izabeli Czai-Stachowicz
  2. "Szary diabeł" Grahama Mastertona
  3. "Klątwa kanionu" Heather Graham
  4. "Salonowe życie" Ireny Matuszkiewicz
  5. "Zaułki zbrodni" - praca zbiorowa
  6. "Sędzia" Philippa Margolina
  7. "Sny" Jacka Koryla
  8. "Bóg, kasa i rock'n'roll" Szymona Hołowni i Marcina Prokopa
  9. "Tajny raport Millingtona" Zelenaya
  10. "Translacja Joanny Holson


Przez 4 targowe dni zdobyłam łącznie 21 autografów i zrobiłam całą masę zdjęć. Udało mi się nic nie kupić, juupi! :) Targi mogę zaliczyć do udanych ;)

A za 9 dni jadę do Wrocławia na Międzynarodowy Festiwal Kryminału. Muszę tylko zebrać siły na ten 5-dniowy maraton :P



Moje dziennikarskie fotorelacje z niedzieli możecie zobaczyć tutaj (cz. 1) i tutaj (cz. 2).



36 komentarzy:

  1. Pozdrowienia do mamy.:) Fajnie, że targi były udane, zresztą widać to po zdjęciach. Na MFK zbieraj siły, zbieraj. Ja już prawie jestem gotowa, w sensie pokój zarezerwowany, program przejrzany i już się nie mogę doczekać. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, mama też pozdrawia :) Oj były, nalatałam się jak nigdy ;) Dziś zaczynam zbierać, ale mam takie zaległości książkowo-teatralne, że nie wiem, czy się uda :P Ja też wszystko już załatwiłam, będę od wtorku :)

      Usuń
    2. O, to fajnie, będziesz na całości. :) A w tym samym hostelu, co w zeszłym roku? Ja przyjadę w piątek.

      Usuń
    3. W tym samym hostelu, choć szkoda, że Gala nie będzie w Mleczarni, byłoby na nią bliżej. Mam nadzieję, że zostajesz do nd, by móc iść na Galę? :)

      Usuń
    4. Fajnie, bo też mam pokój w tym samym hostelu. Tak, zostaję do niedzieli. Ale nie mam wejściówki na Galę, więc czy będę mogła iść, to zależy od tego, czy podzielisz się swoją. :)

      Usuń
    5. To dobrze, będzie raźniej wracać i blisko do kina :) Ja będę miałam podwójną wejściówkę, muszę się tylko przypomnieć organizatorom. Dlatego pytam, czy zostajesz do nd, bo chciałam Cię zaprosić ;) Ania też się wybiera, więc tradycji stanie się zadość :)

      Usuń
    6. Prawda, do kina bliziutko. I razem zawsze raźniej się zgubić niż samemu, bo z moją orientacją w terenie to różnie bywa. :P Super, bardzo się cieszę. Dziękuję. :)

      Usuń
    7. I wezmę też dla Ciebie wejściówki na wydarzenia piątkowe i sobotnie, bo nie wiadomo, czy zostaną jak przyjedziesz. Można je odbierać już od 25.05 :)

      Z moją orientacją jest nie lepiej, sama wiesz :P Choć w Poznaniu już zaczynam sobie radzić, byłam ostatnio i się nawet ani razu nie zgubiłam ;) Liczę na to, że we Wrocławiu będzie podobnie... Ja też się cieszę :)

      Usuń
    8. O, dzięki. To koniecznie weź i dla mnie, bo potem nie będą mnie chcieli wpuścić. :)
      W Poznaniu już byłaś tyle razy, że wszystkie trasy masz przećwiczone. :)

      Usuń
    9. Wezmę, nie ma za co :) Raptem 3 razy - tak jak teraz we Wrocławiu ;)

      Usuń
    10. Ale Wam zazdroszczę dziewczyny wyjazdu! :) jaka szkoda, że koniec maja to czas wszystkich zaliczeń.... Musicie się dobrze bawić i za mnie :D

      Usuń
    11. Kiedy te Twoje studia się skończą? Bo tyle imprez Ci ucieka ;) Będziemy się bawić za Ciebie i zdamy Ci szczegółową relację :P

      Usuń
    12. Też już końca wyglądam, ale jeszcze daleko ;P liczę na dokładną i porywającą relację! :P

      Usuń
    13. Ech, niedobrze ;) Mam nadzieję, że wystarczy tekstowo-zdjęciowa, i nie będę musiała kamery kupować? :P

      Usuń
  2. Super, że Targi okazały się niezwykle udane i owocne w spotkania z autorami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że w Krakowie będzie podobnie ;)

      Usuń
  3. Muszę koniecznie zapoznać się z książkami Zygmunta Miłoszewskiego i Joanny Opiat-Bojarskiej :) Spotkałam się z wieloma pozytywnymi opiniami na ich temat a do tego łatwiej byłoby mi podejść po autograf :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie przeczytaj, naprawdę są warte uwagi :) Jeśli chodzi o cykl Joanny Opiat-Bojarskiej, to zacznij od "Gdzie jesteś, Leno?", a potem "Koneser". Ja podchodziłam po autograf także z książkami, których jeszcze nie czytałam.

      Usuń
    2. Mnie też zdarzyło się podejść z książką, której nie czytałam, ale zawsze to lepiej zagadać z autorem jeśli choć w niewielkim stopniu zna się jego twórczość :) Będę mieć na uwadze "Gdzie jesteś, Leno?" :)

      Usuń
    3. Nie czytałam nic Jacka Melchiora, a On sam zagadał. Powiedziałam tylko, że jeszcze nie czytałam ;) To się cieszę, choć "Koneser" lepszy, ale lepiej czytać po kolei ;)

      Usuń
  4. Nie mogę już patrzeć na te Twoje zdjęcia, tak Ci zazdroszczę! Tyle ciekawych spotkań, tyle autografów! Super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz przyjechać za rok. Z Łodzi nie jest tak daleko, można nawet wpaść na jeden dzień i wrócić ;) Tegoroczne targi były bardzo udane :)

      Usuń
  5. Jak fajnie!
    Też bym chciała mieć tyle zdjęć z pisarzami :D
    Bym sobie stworzyła nawet własny oddzielny album :D
    a co mi tam! Zrobię tak :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrób koniecznie :) Tylko najpierw przyjedź na targi ;)

      Usuń
  6. A to się włóczysz po całej Polsce ;) Zazdraszczam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. E tam, od razu się włóczę - raptem Poznań, Wrocław i Kraków :P

      Usuń
  7. Widzę, że targi bardzo udane - dużo fajnych spotkań :) Może ja się wybiorę na targi za rok ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo udane. Wybierz się koniecznie, najlepiej w sobotę, najwięcej się dzieje :)

      Usuń
  8. Gratuluję! Wyprawa fantastyczna ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Teraz pewnie zobaczymy sie w Krk ;)

    Ps. Czytałaś Bóg, kasę i rock'nroll, czy zdobyłaś na wymianie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie tak :)

      Zdobyłam na wymianie. A chcesz pożyczyć? ;)

      Usuń
    2. Nie muszę, posiadam, tj. "Wszystko w porządku. Ukladamy sobie życie" tego duetu ;)

      Usuń
    3. Jakbyś jednak chciała przeczytać tę książkę, to nie ma problemu ;)

      Usuń
  10. ładne zdobycze! Twardzielka bardzo fajna i Pan Mariusz także świetna osoba ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Muszę wreszcie przeczytać "Twardzielkę". To prawda, jest super. Nawet uczył moją mamę obsługi aparatu :P

      Usuń

Po przeczytaniu wpisu zostaw swój ślad (bez adresu swojego bloga oraz kryptoreklam - będą usuwane!). Dziękujemy za każdy komentarz :)