poniedziałek, 20 maja 2013

Zdobycze z wymiany na Warszawskich Targach Książki

Obiecałam sobie, że nie będę dawać żadnych stosików książkowych na swoim blogu, jednak muszę złamać to postanowienie. Bowiem jest to dla mnie stosik szczególny...

Stosik książkowy. Fot. Wiki


Otóż jest on efektem wymiany zorganizowanej przez serwis Lubimyczytać podczas tegorocznych Warszawskich Targów Książki. Poza tym wybiłam się z rytmu czytelniczego przez relacjonowanie targów i warszawskiej Nocy Muzeów (byłam m.in. w Muzeum Neonów, Państwowym Muzeum Etnograficznym oraz Teatrze Polskim), przez co od kilku dni nie wkleiłam żadnej recenzji. :(

Ale przejdźmy do stosiku. Od góry:
  1. "Błękitnooki chłopiec" Joanne Harris - chodziła za mną od jakiegoś czasu.
  2. "Bilbord" J. D. Bujak - j.w.
  3. "Psychopaci są wśród nas" Roberta D. Hare'a - przeczytałam o niej na jednym z blogów i uznałam, że muszę ją mieć.
  4. "Architekt" Keith Ablow - pomylił mi się z "Architektem zła" Michała Mazurka, o której to książce czytałam na jednym z blogów, ale też zapowiada się ciekawie.
  5. "Pokuta" Anne Rice - bo uwielbiam tę pisarkę (oprócz "Wywiadu z wampirem" czytałam m.in. "Sługę kości" oraz "Dar wilka").
  6. "Prawdziwy gangster. Moje życie: od żołnierza mafii do kokainowego kowboja i tajnego współpracownika władz" Jona Robertsa i Evana Wrighta - rzucił mi się w oczy jakiś czas temu. Lubię książki oparte na faktach (podobał mi się m.in. "Pisarz, który nienawidził kobiet. Prawdziwa historia seryjnego mordercy" oraz "Dziwny przypadek Rockefellera. Zdumiewająca kariera i spektakularny upadek seryjnego oszusta"). Warto wspomnieć, że książka jest nowa, przekazana przez wydawnictwo Znak.
  7. "Gra pozorów" Hilary Norman - lubię tę pisarkę (czytałam wszystkie książki z cyklu o Samie Beckecie, w tym m.in. "Uwięzionych").
  8. "Siostra Faustyna. Biografia świętej" Ewy K. Czaczkowskiej - skusiło mnie piękne wydanie książki oraz sama tematyka. Kiedyś czytałam fragmenty "Dzienniczka siostry Faustyny". Warto wspomnieć, że książka jest nowa, przekazana przez wydawnictwo Znak.

Tym bardziej się cieszę ze swojego polowania, że pozbyłam się przy okazji moich koszmarków. W tym m.in. książek "Papierowy człowiek" i "Krwawe żniwo" Dashiella Hammetta (czarny kryminał - dawno się tak nie zmęczyłam, czytając książkę), "Dziennik Bridget Jones" i "W pogoni za rozumem" Helen Fielding (nie przeczytałam ani jednej strony) czy "Wszyscy mężczyźni mojego kota" Karoliny Macios (skusił mnie kot na okładce i promocja 60%, to chyba tyle plusów tej książki).

Co myślicie o moich zdobyczach?


9 komentarzy:

  1. Ale super!!! ogólnie pomysł był świetny i chętnie wzięłabym udział w takiej wymianie, niestety do stolicy mam za daleko :) liczę na podobną imprezę podczas targów w Katowicach albo Krakowie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiedziałam, że w Katowicach też są targi książki. ;) Byłam za to dwa razy w Krakowie. I pod względem autorów bardziej mi się podobały te sprzed 2 lat. Było więcej znanych zagranicznych, np. Graham Masterton. Ale niestety nie było wymiany książek. Ale skoro serwis Lubimyczytać jest z Poznania, to może zorganizuje też w innych miastach tego typu akcję.

      Usuń
  2. Świetne zdobycze :) Zwłaszcza pozycje 3, 4, 5 :) Ale pozbyć się Bridget?! Zgroza... :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Też jestem szczególnie zadowolona z pozycji 3 i 5. :) Sama nie mogę uwierzyć, że udało mi się zdobyć takie książki. W zeszłym roku była słabsza edycja, można było wymienić tylko 3 książki. I były mało znane tytuły na wymianę. Pamiętam, że wzięłam najnowszą książkę Carolla, "Erynie" Krajewskiego oraz "Białą Masajkę" Hoffmann.

      Nie wiem, jak mogłam wymienić Bridget. Szczególnie, że to książki mojej mamy, prezent urodzinowy od Jej brata (ale je przeczytała). Muszę przyznać, że wstyd mi było ją zanieść. Te różowe okładki z lat 90. Brrr. ;)

      Usuń
  3. Zaintrygował mnie "Prawdziwy gangster". Czekam na recenzję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak tylko przeczytam, to podzielę się swoimi refleksjami :)

      Usuń
  4. Bardzo fajna akcja. Zzdroszczę Ci w niej udziału ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może u Was też coś takiego organizują :) Zawsze zostaje Lubimyczytac. Tylko tam bierze się kota w worku. Nie każdy pisze, w jakim stanie jest książka.

      Usuń
  5. Zacne nabytki. Dużo radości z czytania:)

    OdpowiedzUsuń

Po przeczytaniu wpisu zostaw swój ślad (bez adresu swojego bloga oraz kryptoreklam - będą usuwane!). Dziękujemy za każdy komentarz :)