czwartek, 26 grudnia 2013

Święta według książkoholika

Zainspirowana przez Esę postanowiłam podzielić się z Wami moją wizją Świąt z perspektywy książkoholika.



1. Który bohater literacki mógłby zająć puste miejsce przy Twoim wigilijnym stole?

Laurie Montgomery, bohaterka thrillerów medycznych Robina Cooka. Mogłabym podpytać ją o najciekawsze sekcje zwłok oraz być może wprosić się na jedną z nich. Od razu zobaczyłabym Nowy Jork :)

2. Jaką książkę zamierzasz czytać podczas tegorocznych świąt Bożego Narodzenia?

"Alex" Pierre'a Lemaitre'a.

3. Jaką książkę podarowałbyś/abyś najbliższej Twojemu sercu osobie?

Podarowałabym taką książkę, z której najbardziej by się ucieszyła. I w miarę możliwości z autografem :)

4. Najchętniej zjadłbyś/abyś kolację wigilijną przygotowaną przez którą bohaterkę/bohatera literackiego?

Oczywiście seniorkę rodu Borejków - Milę i jej córkę Gabrysię. W "Noelce" opisane są przygotowane przez nie potrawy. Śledź z grzybami, śledź z marchewką i śledź z buraczkami, karp po żydowsku, uszka grzybowe, uszka z makiem, uszka z jabłkami, kutia i mleko makowe.

5. Jaką książkę chciałbyś/abyś dostać pod choinkę?

Na szczęście żadnej nie dostałam. Ale gdybym miała wybierać, to byłby to "Sukkub" Edwarda Lee w wersji kolekcjonerskiej.

6. Jaką książkę o prawdziwie świątecznym klimacie mógłbyś/abyś polecić?


"Noelkę" Małgorzaty Musierowicz. Powieść ta jest pełna ciepła i niesie wiele prawd życiowych. Jest nawet wątek pustego talerzyka, który w te święta zostaje zagospodarowany przed dwie Rumunki. Myślę, że to piękny gest i mało kto by się na niego zdobył.

7. Z rodziną, z której książki chciałbyś/abyś spędzić święta?

Oczywiście do wspomnianej rodziny Borejków. To bardzo sympatyczni ludzie, których dom jest zawsze otwarty dla przybyszów. Częstują ciastem, herbatą i dają dobre rady. Jak napisałam w jednej z recenzji: Wystarczy skosztować dobrej herbaty i domowego ciasta u rodziny Borejków, by odzyskać spokój ducha. Mają oni remedium na całe zło, którym jest miłość i wzajemne wsparcie.

8. Co najbardziej lubisz w świętach?
Głównie za dzielenie się opłatkiem, kolędy, wspólną Pasterkę. I oczywiście kapustę z grzybami mojego taty :)

9. Twój ulubiony świąteczny film to...


Oczywiście "Holiday" - lubię komedie romantyczne. Choć Morderstwo w Boże Narodzenie też, choć tam święta zostają zakłócone przez zbrodnię. Jest za to Hercules Poirot ;)

10. Co typowo świątecznego towarzyszy Ci podczas czytania?

Świąteczne ciasto, jednak nie makowiec ani piernik, bo go nie lubię. W tym roku był także sernik na zimno.


A Wy jak spędziliście Święta?


12 komentarzy:

  1. Ach, książkowy prezent z autografem to prawdziwa gratka! A serniczek na zimno na pewno był pyszny:)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja muszę się pochwalić, że dostałam pod choinkę m.in. "Inferno" Dana Browna i czytam czytam czytam. Jest świetna, polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dana Browna jeszcze nic nie czytałam. Ale na pewno to nadrobię :)

      Usuń
  3. Zazdroszczę lektury "Alex". Po dzisiejszej recenzji Książkówki po prostu jej pragnę :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam ją już jakiś czas, ale nie miałam kiedy się za nią zabrać. I też widziałam same dobre opinie na jej temat, w tym Ewy :)

      Usuń
  4. też lubię w święta oglądać Holiday :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja widziałam ze 2 razy. Klasyką jest "Kevin sam w domu", bez niego nie ma świąt ;)

      Usuń
  5. Robina Cooka nie znam, więc on akurat przy moim stole by nie zasiadł, ale Noelkę z chęcią bym przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To powinnaś go jak najszybciej poznać. Pisze świetne thrillery medyczne. "Noelka" też bardzo fajna :)

      Usuń
  6. Cieszę się, że spodobały Ci się pytania :D

    OdpowiedzUsuń

Po przeczytaniu wpisu zostaw swój ślad (bez adresu swojego bloga oraz kryptoreklam - będą usuwane!). Dziękujemy za każdy komentarz :)