środa, 29 kwietnia 2015

Nagroda Wielkiego Kalibru 2015
[nominacje]

Kapituła Nagrody Wielkiego Kalibru ogłosiła nominacje do Nagrody Wielkiego Kalibru! Kto w tym roku ma szansę otrzymać tę prestiżową statuetkę?

Nagroda Wielkiego Kalibru przyznawana jest od 2004 roku za najlepszą polskojęzyczną powieść kryminalną lub sensacyjną. W skład jury wchodzą: Janina Paradowska, Marcin Baran, Witold Bereś, Piotr Bratkowski, Marcin Maruta, prof. Zbigniew Mikołejko, Marcin Sendecki i Grzegorz Sowula. Laureat oprócz statuetki widocznej poniżej, otrzymuje nagrodę pieniężną w wysokości 25 000 zł, ufundowaną przez Rafała Dutkiewicza, prezydenta Wrocławia.

Statuetka Nagrody Wielkiego Kalibru


Oto lista autorów, którzy mają szansę na tegoroczną wygraną:

Katarzyna Bonda "Pochłaniacz" (Wydawnictwo Muza),
Wojciech Chmielarz "Przejęcie" (Wydawnictwo Czarne),
Mariusz Czubaj "Martwe popołudnie" (Wydawnictwo Albatros),
Ryszard Ćwirlej "Błyskawiczna wypłata" (Wydawnictwo Zysk i Sk-a),
Zygmunt Miłoszewski "Gniew" (Wydawnictwo W.A.B.),
Małgorzata Sobieszczańska "Z Ostatniej chwili" (Wydawnictwo Oficynka),
Marcin Wroński "Kwestja krwi" (Wydawnictwo W.A.B.).

Wśród tegorocznych autorów znaleźli się zeszłoroczny laureat Marcin Wroński, zdobywca głównej nagrody oraz nagrody czytelników za "Pogrom w przyszły wtorek", a także nominowani: Wojciech Chmielarz za "Farmę lalek" oraz Ryszard Ćwirlej za "Śmiertelnie poważną sprawę".

Nagroda zostanie wręczona 31 maja podczas uroczystej Gali, która jest integralną częścią Międzynarodowego Festiwalu Kryminału (MFK). Niestety jest to impreza zamknięta, tylko z zaproszeniami (i tylko nieliczni mogą się na niej pojawić). Jednakże dzień wcześniej, 30 maja jury spotka się z nominowanymi, aby dowiedzieć się o nich czegoś więcej. Spotkanie to będzie mógł zobaczyć każdy.

Od dwóch lat mam okazję uczestniczyć w Gali wręczenia Nagrody Wielkiego Kalibru. Jest to niesamowite przeżycie, które zapada w pamięć na długo. W tym roku także się wybieram i mam nadzieję, że to będzie równie udany wieczór.

Moje fotorelacje z Gali:
- z 2014 roku (na blogu i na portalu Wiadomosci24.pl),
- z 2013 roku (na blogu i na portalu Wiadomosci24.pl).


Wybieracie się na tegoroczny MFK do Wrocławia? Czytaliście którąś z nominowanych książek? Kto według Was powinien otrzymać Nagrodę?


16 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Nie czytałam jeszcze żadnej z tych książek, ale trzymam kciuki za Miłoszewskiego ;)

      Usuń
  2. Trochę wstyd, ale czytałam tylko ,,Pochłaniacza"..

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam "Pochłaniacza", "Przejęcie" i "Gniew" i każda z nich przypadła mi do gustu, bardzo dobre książki. :) Trudno przewidzieć, kto wygra.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja niestety nie będę obecna, ale na pewno będę śledzić wyniki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam do tej pory tylko Miłoszewskiego i Bondę. Gdybym miała wybierać z tej dwójki to padłoby na Miłoszewskiego :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja kibicuję "Pochłaniaczowi".

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe ile książek z tej listy uda mi się przeczytać do gali. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam 3 z nich w domu, więc maksymalnie tyle uda mi się przeczytać ;)

      Usuń
  8. Kapituła Nagrody Wielkiego Kalibru ogłosiła nominacje do tegorocznej nagrody. Łatwo zgadnąć, którzy autorzy znaleźli się wśród wyróżnionych. Miłoszewski, Ćwirlej, Czubaj, Wroński, Bonda i jeszcze dwa nazwiska. A ja naiwny myślałem, że jury wyłowi coś autentycznie nowego, dobrego warsztatowo i dającego urozmaicenie. Tymczasem Kapituła zafundowała mi zapaszek strychu. Odnoszę wrażenie, że ekipa oceniająca nie musi czytać zgłoszonych książek. Wystarczy obejrzeć okładkę, ustalić autora i werdykt gotowy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem to niesprawiedliwa ocena. W zeszłego roku powtarzają się tylko 2 nazwiska. I to wcale nie jest takie oczywiste, kto wygra...

      Usuń

Po przeczytaniu wpisu zostaw swój ślad (bez adresu swojego bloga oraz kryptoreklam - będą usuwane!). Dziękujemy za każdy komentarz :)