poniedziałek, 22 maja 2017

Warszawskie Targi Książki 2017 - dzień czwarty

21 maja, podczas ostatniego dnia targów, można było spotkać się z polskimi i zagranicznymi pisarzami. Wśród nich byli m.in. Agata Młynarska, Tomasz Sekielski i Joanna Mucha.

Dzień rozpoczęłam od spotkana z Iloną Łepkowską, scenarzystką serialu "M jak miłość" i autorką książki "Pani mnie z kimś pomyliła".

Fot. znajomy Pani Ilony

Następnie powędrowałam na stoisko Buda Książki. Renata Kosin odwiedziła Annę Fryczkowską. Jak widać, można się przyjaźnić w branży pisarskiej.

Fot. Weronika Trzeciak

Na mojej liście była Anna Fryczkowska, autorka "Sześć kobiet w śniegu (nie licząc kota)" oraz "Kobieta bez twarzy".

Fot. Pan ze stoiska

W ostatniej chwili zjawiłam się u Anety Jadowskiej, autorki "Szamańskiego bluesa". Podpisałam książkę i zrobiłam pamiątkowe zdjęcie.

Fot. Pan ze stoiska

Poszłam także do Agaty Młynarskiej, która jest bardzo sympatyczną osobą. Wyraziłam swój żal z powodu śmierci jej ojca - Wojciecha Młynarskiego, który pisał piękne, głębokie teksty. A jej najnowszą książkę "Moja wizja" zaczęłam właśnie od jej relacji z tatą. Powiedziałam także, że byłam na dwóch koncertach z piosenkami Młynarskiego - w Teatrze 6. piętro (recenzja) i Teatrze Ateneum (recenzja). Pani Agata powiedziała, że jeszcze czeka ich dużo pracy, by zabezpieczyć twórczość taty.

Fot. zawodowy fotograf

Michał Rusinek, były sekretarz Wisławy Szymborskiej, tego dnia był aż na trzech stoiskach. Ja dotarłam na stoisko Znaku i podpisałam "Nic zwyczajnego", "Jak przekręcać i przeklinać" oraz "Nowe przygody Kubusia Puchatka". Nie mogło także zabraknąć pamiątkowego zdjęcia.

Fot. Edyta

Po drodze do wydawnictwa JanKa zobaczyłam prof. Zbigniewa Mikołajkę. I zrobiłam sobie z nim zdjęcie. Choć nie czytałam jego książek, to miałam okazję być na kilku jego wykładach podczas Międzynarodowego Festiwalu Kryminału. Profesor jest bardzo sympatyczny, ma poczucie humoru i niesamowitą wiedzę. W tym roku też wybieram się do Wrocławia - już w czwartek.

Fot. Edyta

Na stoisku Świadomi Wydawcy, na którym urzędowało wydawnictwo JanKa, zdobyłam nową książkę - "Patrzę" Moniki Mostowik. Debiutująca pisarka bardzo się ucieszyła z mojej wizyty.

Fot. Znajomy Pani Moniki

Odwiedziłam także Tomasza Sekielskiego, który niedawno wydał nową powieść - "Zapach suszy". W założeniu ma to być trylogia. Autor przyznał, że jest w niej mocny opis, ale tak musiał napisać. Zapytałam także, skąd czerpał pomysły na Sejf". Z życia, ze śledztw, które prowadził jako dziennikarz oraz z zasłyszanych historii. Ale oczywiście ta historia jest fikcja - zastrzegł autor.

Fot. Pani z radia

Nie mogłam odmówić sobie spotkania z Joanną Muchą, byłą minister sportu. Niedawno napisała pierwszą książkę - "Wszystko się stało". Zrobiłam sobie pamiątkowe zdjęcie.

Co ciekawe, niewiele by zabrakło, a nasze spotkanie nie doszłoby do skutku, bo zapomniałam z domu książki. Na szczęście mieszkam niedaleko Stadionu Narodowego ;)

Fot. Nieznany chłopak

Hanna Kowalewska była następna na mojej liście autorów. Pisarka opowiedziała mi o swojej twórczości, której jeszcze nie znam. I najnowszej książce, którą wkrótce przeczytam. Julita i huśtawki jest inna od poprzednich powieści. Autorka prosiła, bym się nie zrażała początkiem, bo potem wszystko ładnie się rozwinie ;) Tak też zrobię :)

Fot. Pani ze stoiska

Podczas targów można było napotkać ludzi w przeróżnych kostiumach, którzy promowali swoje stoiska lub książki (tym razem nie mam z nimi zdjęć, jak to miało miejsce w Krakowie).

Jarosław Wojtczak, przebrany za Indianina, promował swoją książkę na stoisku wydawnictwa Bellona.

Fot. Weronika Trzeciak


Fot. Weronika Trzeciak

Wiking Tappi.

Fot. Weronika Trzeciak

Squla.

Fot. Weronika Trzeciak

Odwiedziłam także jedno z moich ulubionych wydawnictw - Afera. Zakochałam się w serii o "Niedoparkach", o których pisałam już wielokrotnie (klik).

Fot. Weronika Trzeciak

Dla niewtajemniczonych, niedoparki to stworki, które zjadają skarpetki. Z tego powodu zawsze zostają nam pojedyncze sztuki, nie do pary.

Fot. Weronika Trzeciak

Na stoisku Psychoskok trwała akcja "Nie oceniaj książki po okładce".

Fot. Weronika Trzeciak

Spodobała mi się torba ze stoiska księgarni Gandalf.

Fot. Weronika Trzeciak

Na stoisku Merlin.pl można było napić kawy, zjeść krówkę i lody z automatu. A także otrzymać swój portret może karykaturę, niestety nie sprawdziłam, bo byłam już byt zmęczona i delektowałam się kawą.

Fot. Weronika Trzeciak

Zaś dzieci mogły pomalować twarz w fantazyjne wzory.

Fot. Weronika Trzeciak

Spodobały mi się oryginalne zakładki ze stoiska Albus.

Fot. Weronika Trzeciak

Kolejna oryginalna ławeczka, łącznie jest ich cztery, a każda inna. Niestety zwykle były zajęte.

Fot. Weronika Trzeciak

Podsumowując, targi uważam za bardzo udane. Udało mi się zdobyć upragnione autografy i zdjęcia.

Spotkałam także kilku blogerów, m.in. Natalię Łubińską, Barwinkę, Awiolę. A także Kasię i Daniela, niezwykłą parę, którą uchwyciłam na zdjęciach, gdy byli w odwiedzinach u Renaty Kosin.

Fot. Weronika Trzeciak


Spotkałam także znajomych spoza blogów - Maxa, który jest znajomym znajomej oraz Edytę, którą znam z festiwalu tanga argentyńskiego (kiedyś chodziłam na takie imprezy i pisałam z nich relacje).

Nie udało mi się natomiast spotkać Sardegny i Cyrysi, nawet nie wiedziałam, że były - ech :(

Nie kupiłam żadnej książki z braku funduszy, ale otrzymałam cztery.

Fot. Weronika Trzeciak


Od góry:
  1. "Miniatury poetyckie t. 1" Isabelli Degen - od autorki
  2. "Miniatury poetyckie t. 2" Izabelli Degen - od autorki
  3. "Roznegliżowana" Ivy Prochazovej - od wydawnictwa Afera
  4. "Patrzę" Moniki Mostowik - od wydawnictwa JanKa
  5. "Cukiernia pod amorem. Małgorzata Gutowska-Adamczyk rozmawia z czytelniczkami - z Ravelo.pl za zapisanie się do newslettera

A podczas sobotniej wymiany książek "Z półki na półkę" zdobyłam pięć książek. Oto one:

Fot. Weronika Trzeciak

Od góry:
  1. "Krętka blada" Joanny Chmielewskiej
  2. "Lista moich zachcianek" Gregoire'a Delacourta
  3. "Nie łatwo być Czesławem" Jarka Szubrychta i Czesława Mozila
  4. "Tunel" Magdaleny Parys
  5. "Świat nie jest taki zły" Haliny Kunickiej i Kamili Dreckiej-Anderman

Moją dziennikarską fotorelację możecie obejrzeć tutaj.


8 komentarzy:

  1. Szkoda, że nie wypatrzyłam Cię w tłumie ;) Jestem zachwycona wspaniałą atmosferą targów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też żałuję, nawet nie wiedziałam, że będziesz :(

      Usuń
  2. Torba na szoping jest obłędna! :D

    A co do "Julity i huśtawek" to czytałam tę powieść lata temu i cieszę się, że po raz kolejny będzie wznowiona, bo jest świetna! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi się podoba, ale nie kupiłam :P Mam tę Apostrofu :)

      Musze się za nią zabrać :)

      Usuń
  3. Świetne książki z wymiany! Tyle pamiątkowych zdjęć, rewelacja! Ale torba na szoping jest mega genialna :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Starałam się złapać jak najwięcej autorów, choć nie bo to łatwe, bo mieli spotkania w tym samy czasie. Tak, torba rewelacja :)

      Usuń

Po przeczytaniu wpisu zostaw swój ślad (bez adresu swojego bloga oraz kryptoreklam - będą usuwane!). Dziękujemy za każdy komentarz :)