piątek, 24 maja 2019

Otwarcie Warszawskich Targów Książki 2019 (zdjęcia)

23 maja na Stadionie Narodowym rozpoczęły się 10. Warszawskie Targi Książki. Gościem honorowym tegorocznych targów jest Rumunia.

Warszawskie Targi Książki odbywają się na Stadionie Narodowym.


Uroczyste otwarcie targów poprowadzili m.in. Rafał Skąpski, prezes spółki Targi Książki, oraz Jacek Oryl, dyrektor Warszawskich Targów Książki.


- WTK to impreza, która ciągle się zmienia, rozwija. W tym roku nowością jest Festiwal Kryminalna Warszawa i towarzyszący mu konkurs. Nowym pomysłem jest też zorganizowanie strefy popularnonaukowej Naukowa Warszawa - mówił Oryl.



Wicemarszałek Sejmu Małgorzata Kidawa-Błońska.


- Im więcej przeczytanych książek, tym więcej wolności w naszych sercach, duszach i społeczeństwie - powiedziała Małgorzata Kidawa-Błońska.


Ovidiu Dranga, ambasador Rumunii w Polsce.




Na otwarciu był także Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy.


- Warszawa inwestuje w rozwój czytelnictwa. Nowością jest portal Biblioteki Warszawy, gdzie będzie można wypożyczać książki z bibliotek całego miasta - mówił Trzaskowski.


Ewa Malinowska-Grupińska, przewodnicząca Rady m.st. Warszawy.



Podczas otwarcia targów wręczono honorowe odznaki Zasłużony dla Warszawy. Otrzymali je rysownik Bohdan Butenko i Jan Rodzeń, który od lat prowadzi warszawski Klub Księgarza.




Przyznano także honorową nagrodę IKAR.


Laureatką została Olga Tokarczuk, która nie kryła zaskoczenia.


- Poproszono mnie, żebym otworzyła targi. Nie spodziwałam się nagrody - powiedziała i wpomniała swój debiut. - Byłam wtedy nikomu nieznaną, poczatkującą pisarką. Tamta nagroda dała mi przekonanie, że moje pisanie ma sens - dodała.


Ostatnim punktem programu było oficjalne otwarcie targów.


- 10. Warszawskie Targi Książki czas zacząć - wygłosiła laureatka nagrody IKARA.


Uroczyste przecięcie wstęgi.


Wstęgę przecięli: ambasador Rumunii, Małgorzata Kidawa-Błońska, Rafał Trzaskowski i Olga Tokarczuk.


Goście tegorocznego otwarcia.





9 komentarzy:

  1. Fajny wpis, nigdy nie miałam przyjemności obejrzeć relacji z otwarcia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Miło zobaczyć relację, bo niestety nie mogłam być na otwarciu. Dziękuje !

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowna relacja! I wspaniałe wydarzenie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja bardzo żałuje, że w tym roku nie mogłam być na Targach. Mam nadzieję, że następnej okazji nie przegapię.

    OdpowiedzUsuń
  5. fajna imprezka, dobrze przygotowana

    OdpowiedzUsuń
  6. Byłam, bardzo fajnie przygotowne

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo dobrze przygotowana relacja. Myślę, że zainteresuje wielu fanów literatury.

    OdpowiedzUsuń
  8. Targi książki to wyjątkowe wydarzenie. Bardzo dziękuję za tą relację.

    OdpowiedzUsuń

Po przeczytaniu wpisu zostaw swój ślad (bez adresu swojego bloga oraz kryptoreklam - będą usuwane!). Dziękujemy za każdy komentarz :)