czwartek, 22 grudnia 2016

"Spacerem po Rzymie" - przewodnik National Geographic

"Spacerem po Rzymie" to przewodnik Katie Parli po stolicy Włoch.

W Rzymie byłam tylko na jednodniowej wycieczce - podczas mojego ponadtygodniowego pobytu we Włoszech. Zobaczyłam najważniejsze obiekty z zewnątrz, a tylko do kilku miejsc zajrzałam do środka. Moim zdaniem to za mało na stolicę Italii, która ma przecież starożytne korzenie. W Rzymie jest wiele ciekawych miejsc, które warto poznać. Pisze o nich Katie Parla w swoim spacerowniku.

"Spacerem po Rzymie" to przewodnik Katie Parli po stolicy Włoch. Publikacja składa się z 3 części - Lotem błyskawicy, Części Rzymu oraz Wskazówki dla podróżnych. Każda z omawianych części miasta zawiera: Opis trasy, Wizytówkę, Tylko w Rzymie i Rekomendacje.

Koncepcja przewodnika jest prosta: każda trasa, czy to taka, którą można w całości pokonać pieszo, czy to wymagająca skorzystania z publicznego transportu, została naniesiona na plan miasta i zaplanowana z uwzględnieniem godzin otwarcia poszczególnych obiektów oraz pory dnia, gdy są mniej zatłoczone. Często przechadzki kończą się w pobliżu restauracji lub tętniących życiem nocnych klubów.

Autorka w swoim przewodniku opisała największe atrakcje miasta, porady bywalca, symbole miasta i niespodzianki, zamieściła mapy z trasami spacerów jednodniowych lub weekendowych - także dla rodziców z dziećmi oraz informacje, gdzie warto zjeść w danej części Rzymu. Na końcu znajduje się indeks miejsc, który ułatwia szukanie.

Przewodnik opisuje następujące części Rzymu - Rzym starożytny, Od Koloseum do Bazyliki św. Piotra, Od Luteranu do Term Dioklecjana, Od Kwirynału do Via Veneto, Od Placu Hiszpańskiego do Villa Borghese, Od Panteonu do Pizza Navona, Watykan, Od Zatybrza do Janikulum, Od Getta do Tescaccio.

Rzym, założony w VI w. p.n.e., to tak naprawdę dwa miasta. Pierwsze to bastion cesarzy, liczący sobie 2500 lat. Drugie to Watykan, najmniejsze państwo świata, z własną armią i znaczkami pocztowymi. W dodatku, jest to miasto niezwykłe, łączące starożytność z nowoczesnością.

Podczas czytania przewodnika odkryłam wiele nowych miejsc i poznałam historię tych, które już widziałam. Do nowych dla mnie obiektów należą m.in.: Forum Romanum i Cyrk Wielki. Do miejsc, które już odwiedziłam, ale mało o nich wiedziałam, należą m.in.: Koloseum, Panteon, Bazylika św. Piotra w Watykanie.

Koloseum widziałam z zewnątrz, według mnie ta okazała budowla została potraktowana po macoszemu. A przecież ta niezwykła budowla jest dawnym amfiteatrem z największą areną rzymskiego świata. Był głównym miejscem publicznych igrzysk, walk gladiatorów, egzekucji i spektakli przed 450 lat. Został zbudowany przez Flawiusza w I w. n.e. Jego budowa rozpoczęła się w 72 r. za panowania cesarza Wespazjana.

Usta Prawdy to starożytna rzymska fontanna przedstawiająca głowę rzecznego bóstwa. Legenda głosi, że kłamca, który włoży dłoń w jego usta, zostanie ukąszony przez węża. Zabytek ten pokazano w filmie "Rzymskie wakacje". Każdego oku przyciąga tysiące turystów.

Natomiast chciałabym zobaczyć Forum Romanum, które jest usytuowane u podnóża Palatynu. Z prymitywnego targowiska przekształciło się w centrum imperium. Forum Romanum skupiało najważniejsze instytucje prawne i polityczne oraz pomniki triumfu. Pozostały po nim jedynie ruiny, które świadczą o potędze starożytnego Rzymu i jego upadku.

Publikacja "Spacerem po Rzymie" bardzo mi się spodobała. Podobnie jak krakowski, paryski i londyński przewodnik z tej serii. Kieszonkowy rozmiar przewodnika sprawia, że można go zabrać ze sobą wszędzie. Dzięki niemu odkryłam ciekawe miejsca, które chciałabym zobaczyć. Dużym walorem są kolorowe zdjęcia obiektów, które skłonią niejedną osobę do ich zwiedzenia. Polecam ten przewodnik miłośnikom Rzymu i turystom.









Autor: Katie Perla
Tytuł: "Spacerem po Rzymie"
Ilość stron: 192
Oprawa: miękka








Książka przeczytana w ramach wyzwań:

ABC czytania (wariant 2 - autor na C)
Gra w kolory II (niebieski)
Pochłaniam strony, bo kocham tomy!!!! (192 s.)
Przeczytam tyle, ile mam wzrostu ( cm)
W 200 książek dookoła świata (Wielka Brytania)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Po przeczytaniu wpisu zostaw swój ślad (bez adresu swojego bloga oraz kryptoreklam - będą usuwane!). Dziękujemy za każdy komentarz :)